A

www.projetosdigitais.com.brinfo@projetosdigitais.com.br
+55-33-3273-1500
BRAZIL

2003

 
Introdução
http://www.microsoft.com/office/preview/launch/default.asp

Prezado Cliente,
 
Nosso objetivo é colaborar com a decisão em sua empresa quanto à atualização de sua plataforma existente, aproveitando os recursos disponíveis e proporcionando novos recursos gerenciais de informação, processos e pessoas, potencializando a redução de custos, a ampliação da receita. Em última análise, potencializando o aumento de sua lucratividade, de sua eficiência produtiva e da satisfação de seus clientes.
 
Estamos preparados para colaborar com a avaliação de sua plataforma atual, dimensionar atualizações em softwares e hardwares, defiir melhores programas de licenciamento de softwares Microsoft (legalização da base instalada), planejar o melhor roteiro de atualização (seqüência de aquisições), planejar a reciclagem de conhecimento diante dos novos recursos, treinar, fornecer ou integrar softwares e hardwares necessários, implantar e afinar (fine tuning) tanto o ambiente de suas estações de trabalho e notebooks quanto de seus servidores corporativos. Com especial atenção para os existentes ERPs (SAP, Baan, Datasul, RM, Microsiga, Solomon e outros). Naturalmente que, se for de interesse do cliente uma migração completa para o ambiente Microsoft, poderemos contribuir também com a migração.
 
Caso necessite, podemos considerar apresentações específicas e estudos preliminares de acordo com as suas necessidades, diagnosticando preliminarmente o ambiente de sua empresa e apresentando os produtos, as tecnologias, seus detalhes, recursos e funcionalidades, de forma focada no seu negócio, na sua realidade e na sua limitação de investimentos.
 
A Projetos Digitais faz parte do catálogo de soluções Microsoft, especializada em Office, Project e MapPoint. Dentre outros programas, fazemos parte do Microsoft Partners (Microsoft Action Pack, e por isso temos a maioria das soluções desktop e servers Microsoft em nosso ambiente de trabalho), do programa Microsoft Developers, do Microsoft Developer Network e Microsoft Technical Information Network. Dentre outros programas da Intel, Intergraph, Oracle, e outras.

Para sua referência, à seguir, um pouco mais sobre esta nova plataforma da Microsoft, que traz novos recursos e facilidades para a gestão da informação tanto para ambientes individuais (um único computador) quanto para ambientes corporativos em suas múltiplas e diferenciadas demandas de informação, análise, tratamento, aquisição, divulgação e compartilhamento.

 
Produtos que compõe o Microsoft Office System 2003
 
- Office 2003
- Frontpage 2003
- OneNote2003
- Publisher 2003
- Project 2003
- Visio 2003
- Infopath 2003
- SharePoint Portal Server 2003
- Live Communication Server 2003
- Live Meeting 2003
 
E como produto relacionado, temos o servidor Exchange 2003.
 
Sistemas Operacionais
 
As estações utilizam o Microsoft Windows XP (em suas diferentes versões) e o servidor em Microsoft Windows Server 2003 (em suas diferentes versões).
 
1) Office 2003, The cornerstone of the Microsoft Office System
http://www.microsoft.com/office/preview/editions/default.asp

Ajuda transformar informação em ações de impacto. Além dos familiarizados produtos, novos produtos ajudam ainda mais as organizações conectarem pessoas, informações e processos, contribuindo para melhores resultados de negócios. A potência que representa este conjunto de programas é ainda maior com a utilização do SharePoint Portal Server, com o Exchange, com o SQL-Server (banco de dados / serviços analíticos) e com o Internet Information Server (integrado no Windows Server 2003 Web Edition ou Enterprise Edition e em outras versões).
 
O Microsoft Office 2003 possui as seguintes versões:
 
- MS Office Professional Enterprise Edition 2003 (a mais completa)
- MS Office Professional Edition 2003
- MS Office Small Business Edition 2003
- MS Office Standard Edition 2003
- MS Office Student and Teacher Edition 2003
- MS Office Basic Edition 2003 (a mais simples)

Podendo ser adquirido das seguintes maneiras:

a) Revenda (produto completo na caixa)
b) Pré-instalada em equipamentos
c) Licenças por volume
d) Licenças acadêmicas
 
Os programas que fazem parte do Microsoft Office System 2003 são:
 
     - Word 2003;             - Excel 2003;        - Outlook 2003;
     - PowerPoint 2003;     - Access 2003;     - Publisher 2003;
     - Outlook 2003 with Business Contact Manager;
     - InfoPath 2003.

Conforme a versão adquirida do Microsoft Office, seu pacote poderá conter todos ou apenas alguns dos programas mencionados, facilitando assim, a aquisição dos produtos que realmente serão usados na sua empresa.

Vale notar que esta nova versão possui facilidades e recursos fantásticos para interação via web com bancos de dados e para aplicações analíticas de Inteligência de Negócios (Business Intelligence).

 
2) Frontpage 2003, The Microsoft Office Web site creation and management program
http://www.microsoft.com/office/preview/frontpage/default.asp
 
Esta é a ferramenta de desenvolvimento Web (sites para intranet e/ou internet) do Microsoft Office System 2003.
Suas facilidades concentram-se no projeto, condificação e extensão do web site à ser desenvolvido. Integra-se harmonicamente com o SharePoint Portal Server e oferece recursos para implementação de sistemas dinâmicos na Web (páginas do site que acessam dados armazenados em um banco de dados como o MS-Access ou SQL-Server).
 
3) OneNote2003, The Microsoft Office note-taking and management program
http://www.microsoft.com/office/preview/onenote/default.asp
 
OneNote 2003 é um novo programa. Permite que você capture, organize e reutilize suas anotações realizadas em notebooks, dektops ou Tablets PCs (PDA, Palm e outros). Oferece um lugar único para armazenamento e organização de suas anotações e a liberdade de utilizá-las quando for necessário, da forma que melhor lhe convier. Ainda, oferece múltiplos meios de captura de dados e informações, facilitando ainda mais a realização de anotações livres.
 
4) Publisher 2003, The Microsoft Office desktop publishing program
http://www.microsoft.com/office/preview/publisher/default.asp
 
Manter-se em contato e comunicar-se com clientes, hoje, é essencial para qualquer tipo de negócio.
Publisher 2003 é uma solução completa para preparação e divulgação de materiais de Marketing e Negócios. Extremamente fácil a criação, o desenvolvimento e a publicação de materiais profissionais de marketing e comunicação, permitindo que você tenha em sua empresa esta capacidade operacional e estratégica.
 
Configura-se uma importante ferramenta para o e-marketing e e-communication, para o desenvolvimento de peças publicitárias de comunicação com seus funcionários, clientes e fornecedores. Tanto em formato impresso, via e-mail ou via internet/intranet.
 
5) Project 2003, Microsoft Office Project Management Programs and Solutions
http://www.microsoft.com/office/preview/project/default.asp
 
A gestão de projetos pode ser orientada à indivíduos, grupos e/ou corporações:

Solução Corporativa:
http://www.microsoft.com/office/preview/project/epmoverview.asp

O "Microsoft Enterprise Project Management (EPM) Solution" é ideal para organizações que necessitam de uma forte coordenação e padronização entre projetos e gestores de projetos, gestão centralizada de recursos ou alto nível de relatórios sobre projetos e recursos em uso. Utiliza-se das seguintes tecnologias/produtos: MS Office Project Professional 2003, MS Office Project Web Access, MS Office Project Server 2003 e o SQL-Server 2003.
Rodam em plataforma Windows XP e Windows Server 2003.
 
Solução individual:
http://www.microsoft.com/office/preview/project/standoverview.asp

O "Microsoft Office Project Standard 2003" é ideal para gestores de projetos que trabalham independente, que não necessitam compartilhar recursos ou usar recursos disponíveis em um repositório central, que não precisam interagir com outros gestores de projetos ou que produzirão/gerenciarão projetos que não serão consolidados a nível corporativo (EPM-Enterprise Project Management). Excelente ferramenta de comunicação e apresentação de projetos, organização inidividual, de grupos e de gestão da alocação de recursos locais (não compratilhados ou corporativos).
Funciona apenas na estação de trabalho Windows XP, não necessitando de servidores complementares.
 
6) Visio2003, The Microsoft Office business diagramming solution
http://www.microsoft.com/office/preview/visio/default.asp
 
Visio 2003 é um programa de diagramação que ajuda você criar diagramas técnicos e de negócios que documentam e organizam idéias complexas, processos e sistemas. Permite ainda a integração e automação de processos, fluxos de trabalho (workflow management) e fluxos de informação em sistemas (information flow).
 
Os 10 maiores benefícios:

Document and analyze business processes.

Design, document, and analyze business processes using templates and shapes that support business process management (BPM) projects, including Six Sigma quality improvement initiatives and ISO 9000 documentation.

Track comments by individuals.
Use the review mode to easily track comments, shapes, and digital ink added by others.

Collaborate in new ways.
Publish diagrams from Visio to a Microsoft SharePoint™ Portal Server workspace, or export diagrams using the Scalable Vector Graphics (SVG) format or updated Save as Web Page functionality.

Annotate diagrams more naturally on the Tablet PC.
Built-in support for the Tablet PC can help you navigate, modify, and annotate your diagrams when you're away from your desk. Use digital ink to annotate your diagrams, then format, scale, or rotate your information, or associate it with the ink. You can convert digital ink to basic geometry or text.

Capture ideas with brainstorming tools.
Use new templates in Visio 2003 to capture and structure ideas from a brainstorming session. Export brainstorming diagrams to Microsoft Word, Microsoft Excel, or XML to jumpstart the creation of other business files.

Create calendars from Outlook.
Convert a Microsoft Outlook® calendar to a Visio calendar that can be richly formatted and easily shared with others.

Create and use technical diagrams more easily.
Take advantage of numerous enhancements to the database, engineering, network, software, and Web diagramming tools in Visio 2003.

Create and modify diagrams more quickly.
Visio 2003 includes a number of enhancements to help improve productivity. Among other things, you can now rotate shapes without switching to a special rotation mode, select and rotate multiple shapes more easily, and print selected portions of a diagram. In addition, the Shape Search feature is now always open to help you quickly find the shape you want.

Build powerful, connected solutions.
Incorporate Visio 2003 into solutions that take advantage of XML Web services and Microsoft .NET–connected software for connecting people, information, systems, and devices. Connect your diagrams to important business information to enhance understanding and enable more decisive action.

Access improved support in other locales and languages.
Visio 2003 is available in two new languages—Polish and Czech—for a total of 17 languages, including enhanced support for Asian and bidirectional text.
 
7) InfoPath2003, The Microsoft Office information gathering and management program
http://www.microsoft.com/office/preview/infopath/default.asp
 
InfoPath2003 é um novo programa do Microsoft Office System que poderá ajudá-lo à obter informações de forma mais flexível e eficiente em formatos dinâmicos e mais atrativos. Com maior eficiência, você poderá compartilhar, reutilizar, repropor informações por toda a equipe ou empresa, melhorando a colaboração e os processos decisórios, que de fato impactarão positivamente os resultados de seu negócio.
 
Os 10 maiores benefícios:

Connect people, information, and processes more effectively.
Support for XML and Web services can help you access organizational business systems and processes from the desktop. People in your organization can more effectively view business information, enabling them to make better decisions and take more effective action.

Access information previously trapped in disparate, incompatible systems.
Using industry-standard technologies such as XML and XML Web services, InfoPath offers built-in support so that people throughout your organization can access and use information—even when it resides in disparate, incompatible systems.

Reduce repetitious and inefficient data entry.

InfoPath supports XML, helping you collect and reuse information throughout your organization. This can prevent you from unnecessarily re-entering the data and increase your productivity.

Collaborate more effectively with team members.
InfoPath integrates with Microsoft Windows® SharePoint™ Services to provide a quick and easy way for teams to collaborate using Windows SharePoint Services form libraries.

Gather information more flexibly and accurately.
Easy-to-use forms in InfoPath simplify and streamline the process of gathering information, and built-in data validation increases the accuracy of the information you enter. Repeating sections and optional fields allow users to dynamically customize forms—such as extending or adding a section—while they're filling them out to provide better context and make the information more meaningful.

Gather and work with information anywhere, anytime.
Work with InfoPath forms while connected to the network or offline to collect and manage information anywhere, anytime. If you're working offline, you can synchronize your data when you reconnect.

Reduce training needs.
InfoPath uses the familiar, easy-to-use Microsoft Office System authoring environment, reducing training time and providing rich authoring features—including text formatting, bulleted lists, tables, images, and spelling checker.

Quickly create easy-to-use forms.
Use the WYSIWYG ("what you see is what you get") capability of the design mode to easily create custom forms, or work with 25 ready-to-use sample forms.

Develop sophisticated form solutions more easily.
InfoPath has an extensible architecture that can help programmers develop robust, sophisticated solutions using the built-in script editor, rich object models, and programmable task panes. Easily create forms from scratch or from existing data schemas, Web services, or Extensible Markup Language (XML) data.

Easily deploy and maintain InfoPath solutions throughout your organization.
The server-based deployment model makes InfoPath forms available to everyone in an organization, and built-in version control detects when the solution has been updated so that users always have the most up-to-date forms.

 
8) SharePoint Portal Server 2003,
The Microsoft Office collaboration and information sharing portal
http://www.microsoft.com/office/preview/sharepoint/default.asp
 
SharePoint Portal Server 2003 permite que seja desenvolvido na empresa um portal (intranet e/ou internet) que, de forma única, conecta usuários, equipes e conhecimentos, de forma a nivelar por toda a empresa as informações importantes e críticas ao negócio, em seus diversos setores, ajudando a empresa a trabalhar de forma mais eficiente, mais produtiva e ágil.
 
Os 10 maiores benefícios:

Create a complete view of your business.
Access all the information, documents and applications you use throughout the day through SharePoint Portal Server 2003. Single sign-on and built-in Microsoft BizTalk® Server and application connector integration enable information technology (IT) professionals to integrate existing Line of Business (LOB) applications into the portal. You can find and reuse timely and relevant information from systems and reports, and quickly locate and access documents, projects, and best practices by searching or browsing—all through the portal.
Web Parts enable you to assemble a view of complementary information from multiple sources, so you can view customer information from Customer Relationship Management (CRM) systems, Microsoft Office Outlook®, file shares, and Web sites at the same time.

Put relevant information at your fingertips.
SharePoint Portal Server 2003 enables you to be more productive by giving you immediate access to up-to-date, relevant information. You can organize all the information, documents, and applications you access throughout the day in a single view on My Site. Single sign-on and personalization services enable you to not only access applications through the portal; SharePoint Portal Server 2003 provides direct access to those sections of the application you are most interested in—without having to remember your password.
Audience targeting enables IT professionals to customize an experience for you based on your role, hierarchy or interests, pushing relevant news, links, documents, applications and Web Services to your portal.

Share knowledge across the organization.

SharePoint Portal Server 2003 makes it easy for business units, teams, and individuals to contribute content to the portal. Business units can integrate their SharePoint portal into the enterprise portal, enabling them to share knowledge with other business units. Teams can easily make the content in their Microsoft Windows® SharePoint Services sites discoverable through the portal through browsing or searching, and portal users can publish documents and best practices to the rest of the organization by adding them to the public view of their personal sites. Note: Microsoft Windows Server™ 2003 is required for Windows SharePoint Services.

Find and make the most of your organization's intellectual capital.
The industry-leading search technology in SharePoint Portal Server 2003 lets you locate documents, project plans and best practices in file shares, Web sites, Microsoft Exchange Server Public Folders, Lotus Notes, Windows SharePoint Services sites, and databases instead of re-creating the wheel. You can find more than just documents and Web sites; SharePoint Portal Server provides access to the people and teams that contribute knowledge to your organization. Links take you to My Sites and SharePoint sites so you can investigate other contributions from the experts.
Information, documents and sites can also be organized into topics, enabling you to find a wealth of relevant information by browsing.

Find, aggregate, and provision SharePoint sites.

SharePoint Portal Server 2003 utilizes Windows SharePoint Services sites to create portal pages for people, information, and organizations. The portal becomes a collaborative experience by extending the capabilities of Windows SharePoint Services sites, enabling you to organize, manage and provision SharePoint sites from the portal. Teams can also publish information in their sites, sharing their best practices with the entire organization.

Create self-service portals.

With its industry-leading search, single sign-on technology, and built in BizTalk Server and application connector integration, SharePoint Portal Server 2003 enables you to create self-service portals for employees, partners, and customers. Employees can access human resource (HR) systems and sign up for benefits using the same portal they use everyday to access people, teams, and knowledge. Because SharePoint Portal Server 2003 is so easy to use, you can deploy it as an extranet and enable customers and partners to place and track their own orders or search for support documents—improving customer satisfaction while reducing your support costs.

Automate business processes.
SharePoint Portal Server 2003 helps relevant information find you through Alerts and Audience Targeting. Alerts notify you when any relevant document, SharePoint site, or application has been added or changed. You can even be alerted when a specific expert or team adds new information to the portal.
Audience targeting enables IT groups to push relevant information and applications to a group of users with similar job roles, titles, or interests. Audiences can be created from Active Directory, Distribution Lists, hierarchies, or any other criteria that you define.

Accelerate adoption with familiar interfaces and tools.
New technologies often fail because they are too hard to use and no one has time to attend lengthy training courses. SharePoint Portal Server 2003 speeds user adoption and lowers training costs by using familiar tools found in Microsoft Office applications, such as drop down boxes to display editing options, and drag and drop tools to customize the portal content and layout.
IT Professionals can create Web Parts that expose information, applications and Web Services by using familiar tools such as Microsoft Visual Studio® .NET and Microsoft Office FrontPage® 2003.

Reduce development time and cost with out-of-the-box portal services.

SharePoint Portal Server 2003 can be deployed right out of the box without any additional development work. Portal services such as search, SharePoint site management, topics and My Sites are available immediately.
Web Parts that provide read/write access to Microsoft applications such as Microsoft Office Outlook 2003 are also available right out of the box, lowering your development costs.

Ease deployment with flexible options.
Regardless of whether your organization wants to take a top-down or bottom-up approach to deploying portals, SharePoint Portal Server 2003 has a deployment model that fits your needs. The portal is built on a scalable, highly-distributed architecture that can be deployed on a single box or server farm. You can link Windows SharePoint Services sites, business unit portals, and the enterprise portal together at any time—enabling knowledge to be shared across the organization.

 
9) Live Communication Server 2003, The Microsoft Office enterprise communications server
http://www.microsoft.com/office/preview/livecomm/default.asp
 
Servidor corporativo de comunicações em tempo-real voltado para conectar pessoas, processos e informações. Viabiliza a quebra de barreiras geográficas, proporcionando uma plataforma se integração entre soluções de CRM, ERP, Comunicações, Alertas Administrativos e outros recursos que potencializam a produtividade empresarial em todos os aspectos. Suporte às VPNs (redes virtuais criadas sobre a Internet, por exemplo, reduzindo custo e ampliando possibilidades de comunicação entre pontos da empresa).
 
10) Office Live Meeting, The Microsoft Office Web conferencing service
http://www.microsoft.com/office/preview/livemeeting/default.asp

Novo serviço do conjunto Office orientado para a colaboração on-line com funcionários, clientes e fornecedores, em tempo real, em grupos de 2, 2000 ou mais. Usando-se apenas o telefone e um computador conectados à Internet você pode se ver livre de muitas necessidades de viagens, reduzindo o seu custo e aumentando sua produtividade.
 
Os 10 maiores benefícios:

Travel less.
Collaborating online and in real time means you don't need to leave your desk to share ideas with others. Save time and expense by traveling less.

Easily collaborate with others.
All you need is a phone and a computer with an Internet connection. Simply log on, set up a meeting, upload your presentation, and you're set.

Get a significant return on your investment.
With no software to license and a huge potential for savings, Live Meeting offers an impressive return on your investment.

Increase productivity.
Spend your time wisely by avoiding travel downtime. You can meet more frequently, at a fraction of the cost.

Visually collaborate.
Use interactive tools such as the electronic whiteboard to mark up files, create flowcharts, and more—all in real time.

Easily access previous meetings.
Save your meeting content and enable remote participants to print it. Or record it with the audio and visuals synchronized so that team members can access the information they need—even after the meeting has ended.

Extend your customer base—without geographical limits.

Widen your potential client and customer base. Easily access people—no matter where they are.

Collaborate in real time.
Share, collaborate, and discuss your projects in real time. All attendees can view the same information at the same time, as if everyone was gathered around one table.

Get reliability you can count on.
With up to 99.999 percent availability, Live Meeting practically guarantees smooth presentations. Even if the presenter's system runs into technical problems, the meeting can continue.

Enhance security.
With nine levels of security, including the ability to require user passwords and encrypt meeting notes, Live Meeting assures that your presentations are stored in a secure, hosted environment.

 
11) Exchange 2003, Microsoft Windows Server System
http://www.microsoft.com/exchange/

Segunda geração de servidores de consolidação, voltados para viabilizar uma série de serviços de comunicação, divulgação e colaboração em tempo real além dos tradicionais serviços de e-mal, news, agenda corporativa, sendo a plataforma back-end ideal para o Outlook 2003 e demais produtos da linha Office System 2003.
 
 


Esperando ter elucidado um pouco mais sobre o que de fato é a nova versão 2003 da plataforma Microsoft Office, ficamos à sua disposição para um prosseguimento, conforme considerar mais apropriado.

Adriano Barbosa
Consultor Senior Especialista
Diretor de Tecnologia e Negócios

 

 

 Esta página foi atualizada em: 30/01/2005 20:00:02.

 © 1993-2005 Projetos Digitais. Todos os direitos reservados. Termos de uso.